Our Flag Means Death
An outrageously funny period comedy loosely based on the true adventures of Stede Bonnet, a pampered 18th-century aristocrat who abandoned a life of privilege to become the “Gentleman Pirate.”
After uprooting his life in search of adventure, aristocrat-turned-pirate-captain Stede Bonnet must go to new lengths to tame the mutinous motley crew of his ship, the Revenge. But when his efforts to impress the boisterous buccaneers lead to a raid on a vessel with ties to his former life, Stede is left to question whether he’s tough enough for the high seas.
As Stede tries to sell himself as the “Gentleman Pirate,” his men take a trip in hopes of ransoming the remaining hostage. While in the Republic of Pirates, Oluwande worries that Jim will cross paths with the notorious Spanish Jackie, as Blackbeard shocks Izzy by taking an interest in Stede.
Inspired by Blackbeard’s words of wisdom, Stede enlists the Revenge crew to help him intimidate an incoming merchant ship. After Izzy confronts him about his growing attachment to Stede, Blackbeard struggles to do what must be done. Lucius’ flesh wound spirals out of control.