First Galaxies, First Stars, and Dark Matter
Сезон 1, серия 3: Continue the story of the early universe by exploring such highlights as the formation of the first atoms at 370,000 years, when space transitioned from opaque to transparent; the accretion of hydrogen and helium gas into protogalaxies after millions of years due to gravitational influence of dark matter; and the collapse of the gas into ever denser balls eventually leading to the first stars.