Founder's Day
S1, E25: With a Founder's Day event approaching for Walnut Grove, everyone prepares for a celebration complete with games and heated competition. Everyone in the Ingalls family ends up participating, most notably Charles, who meets an unlikely nemesis in the log-splitting competition.