Peering inside Protons and Neutrons
Сезон 1, серия 2: Peer inside atoms to find mostly empty space, along with electrons and a compact nucleus, composed of protons and neutrons. These particles were all discovered indirectly through painstaking but straightforward experiments. Learn how physicists used more complex tools to uncover hundreds of even smaller objects. It took the quark theory to bring simplicity and unity to this seeming chaos.