Proving Perplexing Properties
Сезон 1, серия 2: How do we know that some of the patterns examined in the previous lecture hold up for the entire Fibonacci sequence out to infinity? Roll up your sleeves and use different mathematical techniques to prove these conjectures. In a fun diversion, Professor Benjamin, an accomplished magician, uses a remarkable property of the Fibonacci sequence called Cassini’s identity to make a rabbit disappear.