Rediscovering Gnosis
S1, E1: Begin by exploring the key tenets of the religious movements of ancient Gnosticism, centered in the concept of gnosis, or direct, personal knowledge of God. Learn about the exciting 1945 discovery of the Nag Hammadi codices, a large cache of ancient manuscripts representing four diverse Gnostic traditions.