Seeing Light as Wave and Particle
Сезон 1, серия 3: Probe one of the most baffling mysteries of physics: the wave-particle duality of light. Trace the debate over the nature of light to its apparent solution in 1801, when Thomas Young demonstrated that light is a wave. A century later, Einstein proved that light also behaves as a particle. Astonishingly, further work showed that electrons and other matter also have this Janus-faced identity.