The First Emperor's Terra-Cotta Warriors
S1, E2: Uncover the story behind the famous terra-cotta warriors, one of China's most celebrated archaeological treasures. Travel into daily life in the Qin Dynasty, China's first empire; encounter the emperor Qinshi Huangdi, builder of the warriors, and observe his highly bureaucratic and technocratic regime. Explore the site of the terra-cotta army, and how the extraordinary clay figures were made.