Wave Nature of Light
S1, E3: Light interacts with matter in crucial ways. In the first of two segments on the nature of light, follow the debate over whether light is a wave or a particle, starting in antiquity. See how the wave theory appeared to triumph in the 19th century and led to the discovery of the electromagnetic spectrum.