Chemistry is the study of matter and energy at the scale of atoms and molecules. Covering a year's worth of introductory general chemistry at the college level, plus intriguing topics that are rarely discussed in the classroom, this visually engaging and comprehensive look at the subject requires nothing more advanced than high-school math and is suitable for any science background.