Why the Speed of Light Is the Speed Limit
Сезон 1, серия 6: How can the speed of light be the same for everyone, regardless of their state of motion? First, investigate how the speed of light is determined. Next, consider the hypothesized medium for light propagation—the aether—which was dealt a fatal blow by the Michelson-Morley experiment in the 1880s. Finally, examine laboratory proof that the speed of light is constant for all observers.