Day That Shook the World
Historical depiction of the events preceding the political murder of Archduke Franz Ferdinand, would-be emperor of the Austro-Hungarian throne, in Sarajevo, June 28, 1914. A World War would start there, that some claim has not yet ended, merely changed fighting grounds once in a while.