Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame
A bizarre murder mystery brings together the most powerful woman in China, the soon-to-be-Empress Wu Zetian (Carina Lau, 2046), and a formerly exiled detective, Dee Renjie (Andy Lau, The Warlords), at the infamous Imperial Palace. Hoping that he will solve the crime before her coronation, Wu appoints Dee Chief Judge of the Empire and implores him to combine his indisputable wisdom with his unparalleled martial arts skills to save the future of her dynasty. Director Tsui Hark (Once Upon A Time In China, Seven Swords) teams with action choreographer Sammo Hung (IP Man, Kung Fu Hustle) in this heart-pounding, epic thriller inspired by the incredible true story of one of the Tang Dynasty’s most celebrated officials.