Lenny the Wonder Dog
After being implanted with a microchip that gives him special powers, a dog engages a young boy in conversation and adventure. Befriended by a local police officer, the dog, the boy and his friend go on a quest to save the world by undoing the insidious plot of an evil scientist to turn all kids into mindless robots.