Night Moves
Academy Award-winner Gene Hackman ("Unforgiven," "The Firm"), a former pro-football star turned private eye, is caught up in a dark web of crime. More than a suspense thriller, the movie is also a compelling character study of a man trying to find himself. Co-stars Academy Award-nominees Melanie Griffith ("Working Girl," "Nobody's Fool") -- in her screen debut -- and Academy Award-nominee and Emmy-winner James Woods ("Nixon," "Ghosts of Mississippi"), deftly written by Alan Sharp ("Rob Roy") and directed by Academy Award-nominee Arthur Penn ("Bonnie and Clyde").