The Nile Hilton Incident
Weeks before the Egyptian revolution, Noredin, a police officer in Cairo’s corrupt system, investigates the murder of a singer at a hotel club. What seems to be a crime of passion turns into something that concerns the elite of Egypt, forcing Noredin to break the rules in order to obtain justice.