The Second Woman
Hui Bao and Hui Xiang (both played by Shu Qi), identical twin actresses, pursue theater stardom with different levels of success. Bao performs in a play written by her lover Nan (Shawn Yue), but when she falls ill, Xiang replaces her and seemingly outperforms her sister. As tensions rise, a deadly love triangle emerges, driven by jealousy and rivalry. The sisters' complex relationship takes a dark turn when one of them mysteriously disappears, leaving everyone uncertain about which twin is missing. This 2012 Hong Kong suspense-drama film was directed by Carol Lai.