When ALF contacts the President of the United States to offer a solution to the nuclear arms race, the FBI hunts the furry little alien down.
In order to help out with the Tanner family's finances, ALF takes a job selling cosmetics over the phone.
While listening to a radio talk show, ALF becomes interested in Jody, a lonely, young blind lady who is having a difficult time making friends in Los Angeles. Feeling that they have much in common, he decides to meet her in person.