While Craig recovers from a wound, Baz and Craig deal with some old associates down in Mexico. Meanwhile, strapped for cash, Pope takes charge and ropes Deran and J into a job without Smurf's knowledge. Threatened by J's participation, Deran sends him a terrifying message.
As the boys gear up for Pope's birthday, Smurf wants to know if they're playing by her rules. J learns more about his mother's estrangement from the family.
When Deran won’t come home, Pope goes to extreme measures. Baz gets an idea for the Codys’ next job. J goes out with his teacher, while Smurf confronts her past.