Baron Noir
Jupiter
French presidential hopeful and Socialist candidate Francis Laugier’s campaign is about to be threatened by a financial investigation into his friend and personal advisor Philippe Rickwaert, the Mayor of Dunkirk. How will Laugier respond?
While the elections take place, Rickwaert figures out Laugier’s new strategy – he has sent his special advisor, Dorendeu, to help a Green candidate to hinder the far-right candidate’s chances of retaining its Northern constituency.
Having become increasingly ill, the first secretary of the Socialist Party steps down, triggering a vicious battle over succession to the post. As conflict ensues between Rickwaert and Laugier, Dorendeu finds herself caught in the middle of it all.
While Laugier launches education reforms, Rickwaert devises a plan to leverage a student movement against him, hoping that taking the reins of a demonstration for young people will pave the perfect path for him to return to politics.
Rickwaert tries everything he can to charm and get in with the leaders of the opposition. He negotiates with the former right-wing President to support the student demonstrations, causing shockwaves to flow through the political community.
Rickwaert leads a ruthless battle to maintain his position in Dunkirk and appears to be back on Laugier's side. Meanwhile, Laugier fights his own battle against the Germans over EU sanctions on the excessive deficit.