From multiple Emmy Award-winning Executive Producer Dick Wolf and the team behind the hit series "Chicago Fire," "Chicago P.D." is a riveting police drama about the men and women of the Chicago Police Department's elite Intelligence Unit, committed to combating the city's most heinous offenses - organized crime, drug trafficking, high profile murders and beyond.
Stepping Stone
In the series premiere, after a slew of brutal slayings, District 21, led by Sergeant Hank Voight (Jason Beghe) go after a Columbian drug cartel cleaning house in Chicago. They discover D'Anthony (guest star Isaac White) who proves to be an asset in the investigation. At District, complicated histories and unit rivalries surface which could end up costing them one of their own. Meanwhile, Rookie Kyle Ruzek (Patrick Flueger) is pulled from the police academy by Olinski (Elias Koteas) to join the team.
Wrong Side of the Bars
Antonio's (Jon Seda) son was kidnapped and he has a feeling the Columbian drug gang is to blame. Pulpo (guest star Arturo Del Puerto), the Columbian gang leader, is being held in jail and suggests his release may trigger the release of Diego (guest star Zach Garcia). During the investigation, Halstead (Jesse Lee Soffer) learns some new information about Lindsay (Sophia Bush). Voight (Jason Beghe) offers Antonio a new approach to get information on Diego's whereabouts.
Voight (Jason Beghe) and team head to a house that's been associated with a number of top gangs. Events at the search result in Ruzek (Patrick Flueger), being encouraged to seek some counseling which may have lasting repercussions professionally and personally. Meanwhile Halstead's (Jesse Lee Soffer) temper rises when he comes in contact with some unwelcomed people from his past.
Atwater (LaRoyce Hawkins) and Burgess (Marina Squerciati) are given a new patrol car, but are challenged with keeping it brand new. A run in with a psychotic woman leads the Intelligence Unit to discover a drug smuggling operation which has put several girl's lives in peril. Voight's (Jason Beghe) overprotective act with Lindsay (Sophia Bush) leads her right where he doesn't want as she also helps to keep Justin out of trouble. Meanwhile on stakeout, things get tense between Olinsky (Elias Koteas) and Ruzek (Patrick Flueger) as Olinski tries to teach him the finer points of surveillance.
Voight (Jason Beghe) and Antonio (Jon Seda) enlist the help of agents at the Special Victims Unit in New York, Fin (guest star Ice T) and Rollins (guest star Kelli Giddish), to help track down the culprit of a series of rape/murders. Burgess (Marina Squerciati) has an opportunity to prove herself to Intelligence. Elsewhere Lindsay (Sophia Bush) enlists the help of Halstead (Jesse Lee Sopher) to act as her date for her high school reunion to get back at an old rival.