No T.V.
When younger brother Ferguson displays her training bra in show and tell, Clarissa hatches a plan to send Ferg-face into outer space via helium balloons and a straight jacket.
In an attempt to get around her mother's mandate that there be no TV in the Darling home for a whole week, Clarissa connects her computer terminal to the cable converter and nearly blows up the house.
Clarissa is faced with the terror of a visit from her Canadian Aunt Mafalda, who's capable of hugging the life's blood out of helpless young relatives. Clarissa enlists Ferguson's help in trying to scare Aunt Mafalda out of the house.
Using her deductive powers, Clarissa determines that her parents are having a baby. She orchestrates a series of demonstrations to try to dissuade them, only to discover they're actually adding a new room on to the house.