Colonial Combat
Colonial Combat is an action-packed series that takes a laugh at our unofficial colonial history. It's a dog eat dog world, where colourful characters compete inside and outside of the ring. Tensions rise in Kauri Bay and when the storm settles who will be champion of Aotearoa?
Tuwhare's return to Kauri Bay inflames old rivalries brother Kingi; Felton makes plans to take the wrestling game away from Harold and Kingi.
Raukura's girls make a dazzling impact in the fight tent; Mawera takes care of the people, telling Kingi he dropped the ball.
Kingi leads a war party against the enemy. Tereti makes an undeniably powerful statement. As the war party heads across the bay to battle, a new ship appears.