Defenders of the Earth
Escape from Mongo
Flash's wife's life force is drained in Ming's evil Inquisitor, but not before her essence is saved for Rick's nearly completed new super computer, Dynak X. In the first real battle with Ming on Earth our heroes are nearly electrocuted in an abandoned penitentiary.
The Creation of Monitor
A huge cavern located in a dormant volcano is chosen as the new home for the Defenders of the Earth and their super computer, Dynak X.
Ultracomputer Dynak X is invaded by Ming's Electronic Maggot. The miniaturized Defenders must fight her war within!
A famous scientist's experiment backfires when his formula starts turning people into plants.