Domina
The story of Livia Drusilla, from her early life as a naive young girl in the wake of Julius Caesar's assassination, through her rise to become the emperor Augustus' wife, becoming Rome's most powerful and influential empress.
Livia has to help Gaius keep his power over the Senate despite her secret mission to restore the Republic, while managing a vicious family feud between her son Tiberius and Octavia's son, Marcellus.
Livia’s marriage to Gaius is compromised when she learns that she can’t bear him any children. As her rivals circle, she stokes the antipathy between Marcellus and Agrippa to restore the balance of power in her favour.
Gaius’ sudden illness provokes a political crisis and reveals the true weakness of Livia’s position without him. It’s up to Livia to resolve the situation, and keep Gaius safe.
Livia has no choice but to eliminate Marcellus, who plans to kill her sons and exile her and Antigone when he assumes Gaius' position.