Don Matteo
Don Matteo's help is needed by a young woman, whose family is in financial distress and being blackmailed. The citizens, surprised about their priest's meetings with this beautiful woman, start to spread rumours.
An inmate is killed in jail. Suspicion falls on a prisoner who claims to be not guilty, although his fingerprints were found on the murder weapon. A scorpion fight, organized by the citizens, points Don Matteo in the right direction.