Rocco Schiavone
Black Slope, Part 1
Inspector Rocco Schiavone hates everything about the mountain resort of Aosta: the cold, the mountains, the far-offness and above all the snow. All the more since that's exactly where his first case takes him. Subtitled.
While Rocco searches for a motive for the murder of a man who was run over by the snow cat, Rocco is tipped off by his old Roman pal Sebastiano about a marijuana transport. Subtitled.
Ester Baudo has been hanged, or did she kill herself? Rocco's investigation takes on two directions, with the burglars or Ester's husband Patrizio, who seems to be a loose cannon. Subtitled.
Rocco's worst nightmare has come true: He must spend the night with Italo in a refuge, a base camp atop a mountain, for the victim's two partners to turn up in order to catch them trying to destroy evidence. Subtitled.