Dual Survival
Military-trained Dave Canterbury and naturalist Cody Lundin take on some of the planet's most unforgiving terrain to demonstrate in their own way how the right skills and some creative thinking can keep you alive.
Each year, an average of 20 people drown while cave diving. For this survival scenario, survival experts Cody Lundin and Dave Canterbury are lost SCUBA divers who are fortunate to find air, but they are deep inside the maze of caves in Belize.
Survival experts Dave and Cody head to Peru's "Valley of the Volcanoes" to take on the ultimate lost-in-the-desert survival scenario: a broken down car, miles from civilization, in the middle of a lava-scorched land with few survival resources.
Dave and Cody take on a lost hiker scenario in the sweltering jungles of Laos. The items given to them for their journey include typical (or not so typical!) items a backpacker might carry: a 35 mm camera, condoms and a pack of cigarettes.
Survival experts Cody and Dave head to the heart of the Louisiana bayou to take on a potentially deadly scenario: lost in a 1,000 square mile labyrinth of water channels and bogs, home to 1.5 million alligators and six species of poisonous snakes.