El Hijo del Cacique is a fictional story inspired by the life of Martín Elías. Thanks to him, it will be known how his father, the vallenato singer Diomedes Díaz, gave him access to music and consecrated him as the musical heir of the Cacique, the most influential vallenato singer-songwriter in Colombia.