El Turco
Ottoman forces face a crushing defeat in the Battle of Vienna in 1683; during the retreat, Hasan Balaban is seriously injured and left behind.
Balaban's integration among the people of Moena progresses, and his bond with Gloria strengthens amid increasing risks; the enemy's army is approaching the village.
The deepening affection between Balaban and Gloria is dividing the people of Moena who do not want to risk their lives for an Ottoman warrior.
The siege of Moena is imminent; recognizing the villagers' inexperience in warfare, Balaban begins training them for the battle that awaits.