Extinct or Alive
With a deep passion for and knowledge of all animals, wildlife biologist Forrest Galante tangles with remote and sometimes dangerous environments to track and bring back to life creatures mistakenly labeled as extinct.
Madagascar's Pachylemurs were red, furry giants, nearly the size of great apes. Recently discovered remains disprove that they went extinct 1000 years ago and Forrest scales the canopy of the jungle on a mission to prove the giant species still lives.
White Wolf of Newfoundland
Forrest teams up with a specialist in Newfoundland in search of the White Wolf, a predator that was declared extinct in 1930. They meet with a hunter that shot what is believed to be a wolf and uncover evidence that suggests the species could be alive.
Forrest combs the Florida Everglades for a predator that's been rumored to exist for years, the Black Panther. It might be a case of mistaken identity, but while scouring the unparalleled landscape, discoveries suggest that it might be more than a rumor.
Forrest delves into the vibrant island of Java in Indonesia, in an attempt to find the Javan Tiger. This exotic predator was declared extinct in 2003, but recently, park rangers and locals have had sightings and are collecting evidence of its existence.