First Day First Day
It’s Hannah Bradford’s first year of middle school. As a transgender girl, Hannah not only has to navigate the challenges that come with starting a new school, but find the courage to live as her most authentic self.
Hannah Bradford, a 12 year-old transgender girl, is nervous about starting at a new school. It doesn’t take her long to make friends and she discovers the first day of middle school is difficult for everyone.
Hannah feels left out when it appears she’s the only one not sleeping over at Jasmine’s party. With Olivia’s help, Hannah decides to make the most of the time she is there and has a better night than she expected.
After being outed on social media, Hannah withdraws from those closest to her. It isn’t until Olivia and Natalie pay her a visit that Hannah remembers how much her friends mean to her and she decides to return to school.
At school camp, Hannah’s friends throw her a surprise birthday party and at the end of the night she finds herself around a campfire fielding questions about being transgender. As the crowd grows, so does her confidence.
It’s a new year at Hillview High. Feeling good about the fresh start, Hannah runs for Class Captain but in doing so discovers some of her classmates still see her as the ‘transkid’.
Hannah is the only one not invited to Jazzie’s party. When it becomes apparent her friends don’t understand her feelings about being left out, Hannah decides to start a Pride Group at Hillview High.