More than just a history of Western civilization, Foundations of Western Civilization II is a course about the meaning of civilization itself. Taught by Professor Robert Bucholz, it promises profound rewards for students of history at every level, a grand narrative of the past five centuries - of social progress, political evolution, industrialization, and other economic factors.