FourWheeler
If it has wheels and goes off road, Ian Johnson will work on it. From upgrading daily drivers to building a custom tube-chassis rock crawler, he takes you along on a do-it-yourself ride that tackles any kind of job.
Custom LJ Buggy Part 1
Ian begins assembly of a custom LJ chassis and builds a full Jeep out of a pile of metal tubs. Then he adds front and rear axles with cut-to-length control arms, and finishes off the build with coil-over suspension.
The custom Jeep JL gets a drivetrain after Ian finds a junkyard LS engine to install. He also fabricates his own exhaust.
The chassis on the Jeep JL has been powder coated, so now it's time for final assembly. Ian will bolt everything in place and fabricate the body panels just in time to send it all to paint.
Larger tires on an off-road rig usually mean broken axles. A 1989 Dodge Ram Charger is in the shop, and Ian shows how to swap out a semi-float axle for the more desirable full-float axle.
The buggy is nearly finished. Its back from paint and all that remains is wiring, plumbing, install the body panels, and the interior. When hes done, we are ready to hit the trails in our custom Jeep LJ.
Ian doesn't want to fix a beat-up Polaris XP 900. He wants to turn it into a completely different rig. He decides to stretch the side by side and add longer suspension for more travel, but that's just the beginning.