Get Shorty
Get Shorty follows Miles Daly, a hitman who tries to become a movie producer in Hollywood as a means to leave his criminal past behind and win back his recently-estranged family.
The Pitch
Miles Daly a muscle for a Nevada crime ring and desperate to win back his wife and daughter travels to Los Angeles to collect on a debt from an aspiring screenwriter – whose script inspires Miles to give Hollywood a shot.
Miles returns to Los Angeles in an attempt to pitch the script for The Admiral's Mistress to Rick Moreweather a film producer; Amara takes an interest in investing in the film triggering anxiety in Louis and anger in Yago.
The Yips
Rick slowly begins to discover the unconventional ways Miles and Louis handle their business. Miles notices a growing distance between him and his family and attempts to bring them to Los Angeles for the summer.
As Miles' Hollywood producer façade becomes more legitimate those associated with him become more disgruntled; Louis feels left out April feels duped and Rick feels uneasy as he confronts his past artistic endeavors and the business deal with Amara.
Rick struggles with the casting process as a watchful Amara considers future film investment opportunities; meanwhile Katie and Emma visit Miles in Los Angeles.
An unexpected visitor on the studio lot changes Miles’ (Chris O’Dowd) plans with his visiting family and the wider production team is tasked with entertaining the guest.