Going Straight Sideways
Although he grew up with motorsports and track racing, long-time WRC journalist Mike Chen has never raced in a rally car. That’s all going to change now as he takes on a new challenge: competing in the infamously difficult Wales Rally GB.
Journalist-Turned-Driver
Mike Chen, a WRC TV journalist, grew up among motorsports, but now he’s moving from the sidelines to the driver’s seat. His new challenge: to compete in the infamously difficult Wales Rally GB.
Licences and Pace Notes
In order to be allowed to race in Rally GB, Mike Chen first needs to pass the test for his competition licence. Then, it’s time to meet his co-driver, who begins to teach Mike the language of pace notes with an innovative training tool.
Mike Chen heads to Waterford, Ireland to get some real-world experience with Citroën factory driver Craig Breen. Mike learns that training behind the wheel isn't enough to be able to compete in a race like Wales Rally GB.
With Wales Rally GB fast approaching, Mike Chen takes a McLaren 570S around the track as he explains the differences between rally and circuit racing. Then it's back to Cumbria, UK for his one and only practice with his co-driver before the big race.
Mike Chen has gone from zero rally experience to racing in one of the most challenging WRC races in the word, Wales Rally GB. Can Mike and co-driver Richard Millener survive the three intense days of racing and make it over the finish line?