Hand Of God Hand Of God
The hard-living, law-bending king of San Vicente, Pernell Harris, has finally hit bottom as he faces trial for the murder of a cop. Pernell’s visions and his dead son will slowly lead him through a conspiracy that is bigger than he could have imagined, but will threaten his relationship with his wife and everything he holds dear, forcing him to fight for both his sanity and his freedom.
An Amazon Original Pilot: A psychological drama about a morally-corrupt judge who suffers a breakdown and believes God is compelling him onto a path of vigilante justice.
Pernell continues to follow his visions in his quest to find out who raped Jocelyn, convinced it will wake his son from his coma. After a questionable verdict involving KD, Mayor Bobo is left to confront the Brooks Innovations team, who are having doubts about the city deal. PJ's best friend, Josh, and his wife Jocelyn, recruit a hotshot lawyer, Nick Tramble, to defend taking PJ off life support.
With KD under police surveillance and the Brooks deal hanging by a thread, Pernell must pass a psych evaluation, apologize on the record, and get his hands dirtier than he ever has before. Jocelyn's grief has taken on a dangerous ritual, just as Crystal pressures the lawyer to drop her daughter-in-law's case. At Hand of God chapel, Alicia and Paul prepare a high-profile meal for the homeless.
Pernell is torn when a vision convinces him to betray someone close to him to get answers about who hurt Jocelyn. Crystal is frustrated when Pernell refuses to take a prescription, and recruits her weed dealer, April, to spy inside Hand of God. Tessie's estranged brother reaches out and convinces her to get answers from Bobo about the family's eviction - and whether it's tied to the Brooks deal.
KD goes to jail to find out who ordered Jocelyn's rape. Pernell joins Bobo at a men's-only retreat to convince the DWP chair to help with the Brooks plan. Pernell struggles to reconcile his new faith with his love for a call girl, just as he must compete for Tessie's affection. Paul and Alicia audition for a powerful televangelist, while friends from Paul's past threaten his success.
When KD returns with new clues, Pernell's call girl Tessie agrees to go undercover to follow the trail. Pernell enlists the church to stage a prayer vigil for PJ, interrupting Jocelyn's plans.April bonds with Alicia and gets wind of a potentially explosive secret. Pernell realizes Crystal may have crossed the line while trying to help him. And Bobo risks losing his dignity - and his son's respect.