Hero Ships
Exploring the world's most impressive ships, including aircraft carriers, icebreakers and livestock vessels.
USS Jeremiah O'Brien
The Jeremiah O'Brien was in the thick of it all the way. She holds the unique distinction of being not only the last remaining, unaltered Liberty Ship afloat, but also the last remaining fully operational ship to participate in the D-day invasion.
Among the most notable battleships in the Navy's history is the USS New Jersey. Her keel was laid at the Philadelphia Navy Yard in 1940, and the hull was launched on December 7, 1942.