Huss
Aspiranterna - Del 1
Katarina Huss joins the police force but is met with scepticism from her colleagues, as her mother Irene is the deputy police chief. Meanwhile, a young witness in a murder investigation disappears.
When the evidence to convict a known wife abuser doesn't hold up in court, Katarina's loyalty to her colleagues is tested. How far is she willing to go to become one of the team?
A wave of burglaries hits Gothenburg's high-income areas. During a patrol, Katarina and Robert are taken hostage when they surprise the violent robbers at a family's home.
Katarina infiltrates a group of drug dealers and befriends a young woman in the gang. As their friendship grows, Katarina finds it difficult to separate her professional role and her private self.
An attack against a colleague is first believed to be due to his connection to the underworld. But Katarina realises that it is a desperate way to hide what happened during the riots.