Instinct
Dr. Dylan Reinhart is a gifted author and university professor. NYPD detective Lizzie Needham appeals to him to help her catch a serial murderer who is using Dylan's first book as a tutorial, Dylan is compelled by the case. Though they initially clash, when it comes to catching killers, they realize they will make an ideal team if they both trust their instincts.
Former CIA operative Dr. Dylan Reinhart (Alan Cumming) is lured back to his old life when NYPD detective Lizzie Needham (Bojana Novakovic) needs his help to stop a serial killer, on the series premiere.
The murder of a young man who recently left his family’s religious community leads Dylan and Lizzie to a series of possible suspects, including a short-tempered photographer and a mysterious girl with amnesia. Also, Lizzie’s younger sister, Katie (Genevieve Angelson), unexpectedly drops by for a visit.
Dr. Dylan Reinhart and Det. Lizzie Needham are reassigned to a murder case in Central Park when their investigation into a chemical attack on the subway is taken over by an FBI team led by Dylan's estranged father, Roger (John Doman). However, Dylan can't shake the feeling that the cases are related.
Dylan and Julian go undercover in a hospital when they suspect an "angel of death" is killing people with non-life-threatening ailments. Also, Lizzie asks Andy for his legal expertise when a personal trainer sues her for accidentally injuring him.