An Encounter with Destiny
Xin discovers Ying Zheng, the young King of Qin, who's fleeing his half-brother's uprising. But when Piao's killer arrives to murder Ying Zheng, Xin, who's learned that Piao died serving as Zheng's stand-in, must decide which to help and which to kill.
Xin and Zheng, the King, entrust their escape to young Diao, who knows a secret way out of Heibei Village. Xin still blames Zheng for Piao's death, and even as this simmering conflict boils over, a new and deadly pursuer takes up the chase.
Xin, who's vowed in the name of his own ambitions to help the King, must singlehandedly face the treacherous assassin Mu Ta. Meanwhile, General Wang Yi brings a piece of tribute to the Court that seems to spell the end for all young King Zheng's hopes.
Xin hears a tale of Piao's heroism during Wang Yi's ambush, but he also learns that King Zheng has even fewer allies than he'd been told. With little time left to forestall a civil war, Zheng decides on a dangerous path, to seek out unlikely allies.