Kiwi & Strit
Kiwi & Strit are happy riding their bikes in the clearing until Strit breaks his bike. He borrows Kiwi’s bike without asking for permission and breaks that one too. Strit tries to fix it but in the end only makes everything worse. In the end Kiwi solves the problem by turning the two bikes into one tandem bike.
Someone is stealing some parts of Kiwi and Strit's houses. Kiwi and Strit follow the thief's tracks and they realizethat it is the small forest creatures. They steal both their houses and the situations escalates until Strit decides to build a completely new house for the forest creatures.
Kiwi and Strit are playing football. Kiwi knows all the rules and Strit thinks the rules are hard to follow until he starts making the rules himself.
Kiwi wans to paint a beautiful portrait of Strit. But, Strit has a hard time setting still for a long as that takes.
Kiwi & Strit are awoken in the night by a forest cow. The cow is awake at night and sleeps during the day. Kiwi & Strit need to turn this habit around so they can sleep at night.
Kiwi has an apple tree with apples that everyone wants, but he won't share. Strit and the forest creatures steal all the apples, and the situation is not solved until they all learn to share.