La selección
The heyday of the most outstanding Colombian soccer team of all times, showing the lives with of four great players from the nineties, with a touch of fiction.
Pibe, Tino, Freddy Rincón and René Higuita are professional soccer players who play for the Colombian national team; they start remembering their beginnings before their match against Argentina for the qualifying round of the USA World Cup 1994.
Freddy Rincón and Julián Pérez arrive in Bogotá to have a trial in Expreso Rojo; Francisco Maturana becomes the new manager of Atlético Nacional; El Milagroso offers Pibe to play for the Diablos Rojos at the Copa Libertadores tournament.
Pibe gets Tino a new chance to have a trial at Sarmiento Lara School; Fredy and Julián feel discouraged when they find out these trials will be funded with the Expreso Rojo's money.
Marcelina punishes Tino for being held back a year in school and adds laxatives to his food; Pino punishes Freddy for his poor performance in front of Búcaros; Pibe is outraged by Maturana.
Tino is forced to join the army after being held back a year; Pibe is offered to play for Colombia and is designated captain of the team; René is invited to play in a match with Pablo Escobar's men.
Pibe is really happy when he finds out Clarisa is expecting his child; Pablo Escobar sends René a luxurious truck as a gift to invite him to play in a match with his men.