Legends of Tomorrow Legends of Tomorrow
When heroes alone are not enough, the world needs legends. Having seen the future, one he will desperately try to prevent from happening, time-traveling rogue Rip Hunter is tasked with assembling a disparate group of both heroes and villains to confront an unstoppable threat.
Rip decides to weaken Vandal Savage by going after his financial assets. Rip and Sara infiltrate Savage’s bank, but are discovered by his men. Meanwhile, Snart and Rory talk Jax into taking the jump ship back to Central City so they can steal a valuable emerald. Professor Stein guides Ray on a dangerous mission.
When Vandal Savage retreats behind the Iron Curtain in the early 1980s, a string of nuclear scientists begins to mysteriously disappear. The team follows Vandal’s trail straight into the heart of the Soviet Union in an attempt to find his next target. Ray tries to bond with a beautiful Soviet scientist, Valentina Vostok (guest star Stephanie Corneliussen), in the hopes of finding out Vandal's next move. When Valentina rejects him, however, it’s Snart to the rescue. Stein pushes Jax to be better, which frustrates Jax and ultimately threatens the Firestorm matrix. Rip asks Sara to train Kendra.