Life Below Zero: First Alaskans
On the lands of their ancestors, Alaska Natives carry on tradition in a rapidly changing environment. Jody Potts-Joseph relies on the land to provide food, water, and warmth for her family. The Apassingnok family take any opportunity to gather food from the Bering Sea. Joel Jacko builds a cache to protect his winter food supply from the bears his family lives among. And Marvin Agnot relies on the tides to gather food for the people of his remote village.
Alaska Natives know that their land always provides. Tig Strassburg teaches his three young daughters how to ice fish. Chris Apassingok traverses the tundra on a quest to feed his family. Jody Pott-Joseph breaks an emergency trail with her dog team. And Marvin Agnot sources much-needed wood for his community.
Winter presents both challenges and opportunities for Alaska’s Indigenous Peoples. Daniel and Chris Apassingok scour St. Lawrence Island for any food source. Joel Jacko encounters a predator near his homestead. Jody Potts-Joseph sets traps in hopes of sourcing warm fur for the winter. And Tig Strassburg and Louise Moses set out on the hunt for small game.