Love on the Turquoise Land
Hundreds of years ago, during the Qin Dynasty, an elite military unit was sent to seek the elixir of eternal life—only to vanish without a trace. Now, in present day, Nie Jiu Luo (Dilraba Dilmurat), a sculptor and descendant of this mysterious army, would rather live quietly devoted to her art. But her heritage and dangerous prowess inevitably plunge her into an ancient plot. The mysterious Lin Xi Rou (Zhang Li) has hatched a dangerous plan involving the elixir, manipulating the wealthy Yan family for her own gain. Yan Tuo (Chen Xing Xu) vows to learn the truth about Xi Rou, and a chance meeting with Jiu Luo leads the duo to join forces as they look to uncover Xi Rou’s secrets. Can they foil the forces of evil and find love on the way? This drama was based on the novel "An Owl Rising from the Green Soil" by Wei Yu.