MacGyver MacGyver
The Rising
Angus "Mac" MacGyver (Lucas Till) and Jack Dalton (George Eads), special agents for the Department of External Services (DXS), join forces to recover a missing bioweapon that has the ability to destroy hundreds of thousands of people with one single drop.
MacGyver and the team attempt to rescue Sarah (Amy Acker), Jack's former CIA partner/ex-girlfriend who went missing in Venezuela after she obtained evidence to take down an international arms dealer.
MacGyver and the team are in Malaysia to extract a terrorist groups' money man, Ralph (Oliver Cooper), who holds key intel to an impending attack. But the mission goes south when the man is shot, and now, with only a driver's license and hand sanitizer available, MacGyver must keep Ralph alive in order to learn the terrorists' plans.
Mac and Jack partner with older versions of themselves, a Russian bomb programmer and his estranged handler, to shut down a Soviet-era warhead in Moscow. But when the antiquated computer needed to disable the warhead becomes inoperable, Mac must find a way to fix it with only duct tape and wire in time to prevent a new Cold War.
Using only an armrest, a curtain rod and a toothpick, MacGyver must fix a sabotaged train in order to protect a whistleblower who has proof that her boss is selling weapons to U.S. enemies.