Marimar
Primer encuentro
Marimar is an innocent and ignorant young woman, she lives in a hut on the shore of the sea, she goes looking for some eggs to the ranch Santibañez and there she meets Sergio.
Renato proposes Sergio to marry as soon as possible. Sergio tells his father that he wants to protect Marimar after what happened with Nicandro.
Sergio talks to his father to sell the farm. Marimar is totally in love with Sergio and decides to get ready to like him.
Marimar confesses her love for Sergio, he asks her to marry him to take revenge of his family, because they lied to him about the situation of the ranch.
Marimar's grandfather looks for Sergio to ask him the reason why he gives them so many gifts. Gustavo prepares his testament.
Sergio visits Marimar's grandfather to ask her hand, but he assures that he will not allow it. Angelica discovers that she is pregnant.