Rubí
Obsesivo comienzo
Rubi is a beautiful young university student who lives together with her mother, Mrs. Refugio, and her sister, Cristina, in a poor neighborhood.
Alejandro falls in love with Rubi after their first encounter at the airport. Hector manages to meet Maribel. Maribel tells Hector about her disability. Refugio fears that Rubi will get used to feeling like a person with money.
Rubi gets upset because Alejandro shows no interest in her. Cristina suspects that Rubi spent the night with a strange man. Hector looks for a way to show Arturo the great love he feels for Maribel.
Elisa and Genaro are surprised when they discover that Maribel has a disability in her leg. Arturo thinks that Hector is just playing with Maribel's feelings. Rubi gets Alejandro interested in her.
Rubi promises Cristina that she will do whatever is necessary for Refugio to improve her health. Cayetano begins to feel an interest in Cristina. Hector decides to propose to Maribel.
Alejandro formalizes his relationship with Rubi. Maribel fears that Hector might stop loving her because of her disability. Hector asks Maribel to marry him.