The Sanmillán family seems normal: Fernando is a successful lawyer and María Inés, a devoted housewife to their children Andrés, Mónica, and Adriana. But Fernando has a lover, Daniela, and Mónica is shocked when she overhears one of his phone calls. During a dinner, Fernando hurts María Inés by referring to her beauty only in the past tense. Meanwhile, we meet Alejandro, a kind neighbor with a disorganized life and a son, Álex. As Fernando and Daniela argue about how difficult their secret romance is, at home María Inés notices that Mónica is not eating well, but Fernando responds with indifference. Finally, Paulina discovers the secret when she sees Fernando and Daniela being very affectionate at the airport.